Działalność Agencji PR-owych
Agencje PR-owe to stosunkowo nowe organizacje, które swoją działalnością wspierają wiele wydarzeń kulturalnych oraz prywatnych firm. Ich działalność jest dla wielu osób bardzo tajemniczą sprawą. W Internecie można znaleźć wiele informacji i definicji działań PR, ale niestety żadna z nich nie jest na tyle jasno wyjaśniona, by nie narzucała błędnych wniosków.
Działania PR w praktyce
Agencje PR-owe prężnie działają na rynku światowym już od kilkunastu lat. Ich działalność jest zazwyczaj znana wyłącznie osobom, które w jakiś sposób zetknęły się już z tym zagadnieniem lub sami działają w tej branży.
Czym zatem zajmuje się Agencja PR-owa? Przede wszystkim promocją. Głównym zadaniem PR-owca jest przedstawienie klienta, produktu, firmy na rynku w taki sposób, aby był kojarzony z danymi emocjami. Ma to na celu wywrzeć na potencjalnym kliencie pozytywne emocje, które skłonią go do zapoznania się z tą właśnie firmą, albo nawet kupieniem ich produktu.
Bardzo często ta definicja błędnie mylona jest z klasycznymi technikami sprzedaży, jakimi operują handlowcy. Niemniej działania PR-owe zupełnie nie są związane ze sprzedażą.
Gdzie najczęściej można spotkać się z działalnością Agencji PR?
Działalność Agencji PR jest związana z wieloma gałęziami gospodarki. Może to być zarówno przedsiębiorstwo produkcyjne, jak i galeria sztuki. Agencje PR-owe bardzo często obejmują mecenat sztuki. Zazwyczaj ta działalność obejmuje jedynie promocję, która ma na celu zwiększyć zainteresowanie wydarzeniami, jakie organizuje galeria.
W przypadku przedsiębiorstw praca PR-owców jest nieco bardziej złożona i czasochłonna. Wymaga przede wszystkim dogłębnego poznania firmy, jej mocnych i słabych stron, profilu klientów. Później po zanalizowaniu tych informacji nadchodzi czas na kolejne analizowanie, ale tym razem celów i planów, jakie przyjęła ta firma. Bardzo często w tym momencie okazuje się, że te plany i cele, choć są bardzo ambitne, to niestety również niewykonalne. Zadaniem PR-owca jest właśnie zmienić niewykonalne plany, na te realne.