Opisujemy najważniejsze działania PR

Istnieje błędne przekonanie, że agencja PR zajmuje się zwiększaniem sprzedaży firmy. Jest to związane z wieloma definicjami PR-u, które często odwołują się do technik sprzedażowych lub mają zbliżone cele. Niemniej działania PR-owe nie mają nic wspólnego ze sprzedażą, ponieważ tym zajmują się handlowcy. To oni odpowiedzialni są za przyprowadzanie klientów do firmy. Czym zatem zajmuje się agencja PR-owa?

Czym zajmuje się Agencja PR-owa?

Istnieje wiele definicji określających działania PR, ale niewiele z nich jest dokładnie przedstawione i nie nasuwa błędnych wniosków. Ogólnie przyjęło się, że działaniami PR-owymi nazywa się wszystkie te, które mają na celu przedstawić firmę lub produkt w taki sposób, aby była kojarzona z określonymi emocjami. Inaczej mówiąc, produkt ma wywoływać u potencjalnego klienta emocje, które skłonią go do zakupu tego produktu lub chociaż do jego wypróbowania. Oczywiście takie działania nie mają na celu zastąpienie pracy handlowców, którzy to odpowiedzialni są za sprzedaż.

Agencja Pr-owa bardzo często działa w obszarze kulturowym i przejmuje mecenat sztuki. Działania w tej dziedzinie mają na celu wypromowanie galerii sztuki tak, aby zyskała, jak największe zainteresowanie.

Najważniejsze działania PR

Na początek Agencja PR stara się dokładnie określić stan w firmie klienta oraz jakie założenia zostały przyjęte na dany okres. Dzięki temu łatwiej będzie znaleźć oraz zrozumieć słabe i mocne strony organizacji. Następnie należy ustalić, z jakimi klientami ma styczność dana firma. Jest to bardzo ważne, ponieważ każdy odbiorca ma inne wymagania, inne zainteresowania oraz korzysta z innych środków przekazu. Później niezbędne jest dobranie odpowiednich narzędzi. Kiedyś sprawa była prostsza – wystarczyła wzmianka w radiu lub telewizji. Teraz rozwój technologiczny daje znacznie więcej możliwości. Na koniec warto określić jasny i realny cel. Snucie ogólnych, daleko idących planów na dłuższą metę nie przynosi żadnych korzyści. Cel musi być ambity, ale również realny do osiągnięcia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *