Czy opłaca się kupić samochód z silnikiem Diesla?

W ostatnich latach bardzo dużą popularnością cieszą się silniki Diesla. Warto zwrócić uwagę na fakt, że mają one niższe spalanie paliwa od silników benzynowych. To oznacza pewne oszczędności dla kierowców.

Jakie są zalety silników Diesel?

Silniki Diesel są cenione przede wszystkim za wysoki moment obrotowy, jaki mogą osiągnąć jednostki wysokoprężne. Należy pamiętać, że poniżej granicy 2000 obrotów na minutę uzyskiwana jest maksymalna wartość. Jest to duża zaleta silników Diesla, która znacząco ułatwia prowadzenie pojazdu. Silniki Diesla mają też wady, a najważniejszą z nich jest oczywiście cena zakupu samochodu wyposażonego w taki silnik. Z reguły takie samochody są droższe od pojazdów tej samej klasy z silnikiem benzynowym. Koszty usunięcia ewentualnych usterek też są wyższe, a do tego drożej wychodzi serwis.

Jakie są elementy konstrukcji silników Diesel?

Warto dodać, że niektórzy kierowcy narzekają również na głośną pracę silnika. Na szczególną uwagę zasługuje także budowa silników Diesla, która jest zdecydowanie bardziej skomplikowana niż silników benzynowych. Elementy, które potencjalnie są najbardziej awaryjne niestety pojawiają się w konstrukcji. Wśród takich elementów można wymienić:
1. turbosprężarkę
2. zawory EGR
3. filtr cząstek stałych DPF
4. wtryskiwacze paliwa
Budżet użytkownika może poważnie nadwyrężyć wymiana takich części.

Czy warto wybrać silnik Diesla?

Niskie spalanie i niższa cena oleju napędowego to najważniejsze zalety, jakie posiadają silniki Diesel. Oprócz tego trzeba dodać jeszcze komfort jazdy i dużą moc. Ciszej pracują pojazdy wyposażone w napęd benzynowy, a do tego uznawane są za mniej awaryjne. Nie mają też tak wielu części, które grożą awarią. Kierowcom, którzy pokonują rocznie więcej niż 20 tys. km poleca się silniki Diesel. Diesel jednak nie jest w stanie nagrzać się do właściwej temperatury na krótkich trasach w mieście. Zazwyczaj skutkuje to przerwaniem procesu czyszczenia filtra DPF. Należy pamiętać, żeby nie wyłączać zapłonu bezpośrednio po zatrzymaniu samochodu. Odgłos pracy silnika jest też głośniejszy, niż w przypadku benzynowej jednostki, a to może przeszkadzać wielu kierowcom.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.